Ebéd a Lordok házában

gülbaba menza Ajánlom Budapest
Hónap vége volt. Aznap új albérlet után kellett néznünk, mert már csak egy éjszakára volt kifizetett szobánk.

Felírtunk tíz címet a hirdetőtábláról, és a nyakunkba vettük a várost. De nem volt szerencsénk: azokat az albérleti szobákat, amelyek talán megfelelőek lettek volna, már kiadták. Kezdődött az iskolaév, érkeztek a diákok az egyetemekre. Két olyat találtunk, amit nem adtak még ki. Az egyik helyen nem voltak otthon, a szomszéd azt mondta, hogy még nyaralnak. A másik egy görénylyuk volt, egy cementpadlós nyári konyha, kilátással az udvaron álló disznóólra. Elképesztő, hogy emberek mit lennének képesek másokra rátukmálni!

Már késő délután volt, és reggeli óta egy falatot sem ettünk. Beültünk egy önkiszolgáló étterembe. Két rántott szeletet tettem a tálcára, két uborkasalátával.

A levesekhez érve a szakácsnő, aki kiszolgált is egyben, épp egy hatalmas fazékból öntötte bele a forró csontlevest, a pultba süllyesztett tégelybe. Marha nehéz lehetett a tízliteres fazék, nem csoda, hogy egy kevés forró levest a pultra löttyintett. Miután megfordult, és letette a fazekat a háta mögé, valahonnan lentről, a pult alól elővett egy meglehetősen mocskos rongyot, és felitatta vele a kiloccsant levest. Utána mind a két kezét a rongyba törölte, bedobta a pult alá, és a kisebbik lábosból finommetéltet szórt a korábban már előkészített műanyag tányérokba. Nem csinált nagy faksznit belőle, azzal a kézzel markolt bele a tésztába, amelyikkel a rongyot markolászta. Egy pillanatra úgy tettem, mint aki a falra kitett kínálatot böngészi, majd egy lendülettel továbbtoltam a tálcámat az alumínium rácson a kassza felé.

- Leves nem lesz? – szólt utánam a némber.

- Kösz, most nem – mondtam neki, de közben vigyáznom kellett, hogy a kasszában ülő nőt le ne hányjam.

A rántott húst azért férfiasan leküzdöttem, a barátnőmnek meg nem számoltam be az esetről.

Estig még bejártunk öt címet, de az eredmény a nullával volt egyenlő.

Nem volt egy eredményes nap, az biztos.

utca Ajánlom Budapest

Megosztandó gondolatok
Hétrevaló
A művelt ember járatja a Hétrevalót!